Tempel des Schreckens er et intenst partyspil, hvor spillere både agerer eventyrere og vogtere af et gammelt tempel. Det er en kamp mellem at samle skatte og undgå dødbringende fælder. Tempel des Schreckens byder på psykologi i høj klasse og masser af latter, når spillere forsøger at narre hinanden.
Spillet blev designet af Brian Yu, der ønskede at skabe et dynamisk spil fyldt med spænding. Det visuelle design fokuserer på et detaljeret og mystisk tempelunivers. Illustrationen er både tiltalende og forlokkende, og temaet genfanges i de udsøgte kort, der hver især er dekoreret med skræmmende fælder og lokkende skatte. Dette er spillet, som får dig til at føle dig som en ægte eventyrer, der står overfor en labyrint fyldt med både elendighed og håb.
Spillet begynder med, at hver spiller tildeles hemmelige roller som enten opdagelsesrejsende eller tempelvogtere. Spillerne får kort, der repræsenterer skatte og fælder. En runde består af, at spillerne gætte hinandens roller gennem spørgsmål og observationer. Opgaven er klar – tænk strategisk, men hold din vagt oppe. Når en spiller vælger et rum at udforske, afsløres kortene i rummet en efter én. Målet for opdagelsesrejsende er at samle så mange skatte som muligt uden at falde i fælderne, mens tempelvogtere skal sabotere disse bestræbelser.
Tempel des Schreckens er for dem, som elsker at udfordre deres sociale intuition og strategiske færdigheder. Perfekt til festen hvor latter og drama er velkommen. Spillet passer godt til konkurrenceprægede grupper såvel som til familiehygge, hvor alle kan bidrage med fælles forhandlinger og strategiske manøvrer. Det kræver ikke blot et pokeransigt, men også evnen til at læse sine medspillere.
Tempel des Schreckens er hurtigt at lære og spille, hvilket gør det til en fantastisk tilføjelse til enhver spilnat. Det er kompakt, transportabelt og nemt at sætte op. Dog kan dets afhængighed af gruppens dynamik utvirke i, at det er mindre sjovt med meget defensive eller tilbageholdne spillere. Dens lette sværhedsgrad gør det imidlertid glimrende til afslapning og festlige lejligheder.
Hvis du kunne lide Tempel des Schreckens, så prøv Avalon, som også kredser om hemmelige roller og gruppeforhandlinger. For et twist med mere deduktion, kunne Deception: Murder in Hong Kong være en god udfordrer. Begge tilbyder unikke spins på skjult identitet og strategi, hvor Avalon fokuserer på middelalderlige intriger, mens Deception tager dig til moderne krimiunivers.