F**k. The game er et frækt og hurtigt spil, hvor spillerne udfordres på deres hukommelse og reaktionsevne. Spillet byder på en virkelighedsforvrængende oplevelse fyldt med latter og småfrustrerende øjeblikke, når man glemmer eller forveksler lette ord under pres. Dette gør det til et perfekt valg for sociale sammenkomster, hvor den primære formål er hyggeligt samvær og spas.
Spillet blev skabt af Joe Bloggs, inspireret af en psykologisk effekt kendt som Stroop-effekten, der spiller på, hvordan vi opfatter ord og farver. Det simple og alligevel geniale design består af kort i regnbuens farver med forvirrende ordkombinationer, der får en til at opføre sig tosset. Visuelt er kortenes layout enkelt, men effektivt, og deres farverige fremtoning gør spillet tiltalende i enhver spilgruppe.
Spillet starter med at hver spiller får tildelt et ligeligt antal kort, som de lægger i deres egen bunke med de farvede ord opad. Formålet er at slippe af med alle sine kort. Når det bliver en spillers tur, afslører de det øverste kort fra deres bunke, mens de siger ordet højt, dog afhængigt af kortets fysiske farve eller ordets betydning. Det er her, de psykologiske udfordringer starter. Alle spillere må konkurrere om at følge reglerne korrekt, og den første der fejler, mister turen og modtager straffekort. Når en spiller løber tør for kort, er de vinder af spillet.
F**k. The game er perfekt til voksne der elsker sjove, hurtige og skøre spil, der bryder isen og bringer grin frem. Det appellerer til dem med god sans for humor og en kærlighed til det spontante. Selvom det ikke egner sig til de mindste, vil teenagers og voksne finde det ekstremt underholdende ved fester og sociale sammenkomster. Det er ideelt til dem, der nyder at grine af sig selv og andre i en lettet atmosfære.
En af spillets største styrker er dens evne til at fremkalde grin og skabe en god stemning blandt spillere. Det er også nemt at lære, så nye spillere kan komme hurtigt i gang. På den anden side kan det hurtige tempo og den konstante påvirkning af ens evne til at tænke klart være overvældende for nogle. Det kan derfor være nødvendigt at tage regelmæssige pauser for at undgå mental udmattelse.
Andre lignende spil inkluderer 'Exploding Kittens' og 'Cards Against Humanity'. Mens 'Exploding Kittens' også byder på hurtige runder og sjove øjeblikke, har det en højere grad af strategi, da man skal undgå at sprænges. 'Cards Against Humanity', derimod, fokuserer mere på humor og kreativitet end på reaktionsevner og kan være mere passende for en større gruppe mennesker, da det tillader ubegrænset antal deltagere.